onsdag 2 januari 2013

Ett konsumtionsfritt halvår?

MISSION IMPOSSIBLE!

Eller?

Jag vill lära mig att spara pengar. Lära mig att leva snålare än någonsin, att verkligen ta vara på varenda enkrona som landar i mina händer. Bli kvitt den brännande känslan av pengar som lägger sig i magen när man har dem. Jag vill slippa ur konsumtionshetsen! Och ta vara på det jag har!

Märker hur lätt det är att det bara slinker med något man inte hade tänkt sig. Hur hjärnan lurar dig gång på gång att konsumera fast du inte vill! Det är det här med impulsköp som jag vill sätta stopp för. Och jag tror att det bästa sättet är att ta en paus och först vänja sig av med att handla alls!

Så - med en sambo som är redo att ta mataffärshandlandet vid hornen, och där jag får lära mig att planera och skriva listor på vad jag anser att vi behöver i matväg - till att börja med så tänkte jag utsätta mig för detta experiment. Går det ens att göra? Hur länge kommer jag att stå ut? Är sex månader överdrivet lång tid för att ens vara möjligt? Jag borde kanske börja med en vecka och se om jag klarar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar